کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

امن‌ترین استاندارد برای حفظ امنیت وای فای

امروزه استفاده از اینترنت به جزئی جدایی‌ناپذیر در زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است تا جایی که بدون استفاده از اینترنت نمی‌توانیم بسیاری کارهای روزمره خود را انجام دهیم. در این بین وای فای به دلیل سهولت استفاده بین مردم همه‌گیرتر شده است اگرچه برای جلوگیری از هک شدن باید با انجام اقداماتی امنیت آن را فراهم کنیم.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای حفظ امنیت وای فای می‌توان انجام داد استفاده از استاندارد رمزگذاری مطمئن است. در ادامه قصد داریم استانداردهای مختلف و درجه امنیت هر یک را برای شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

استانداردهای رمزنگاری وای فای

لیست زیر معمول‌ترین استانداردهای موجود در مودم روترهای وای فای هستند:

استانداردهای رمزنگاری وای فای

Open: با انتخاب این گزینه دسترسی همه به وای فای خود را آزاد می‌گذارید. در این حالت وای فای شما هیچ امنیتی ندارد؛ بنابراین مطلقاً از این گزینه استفاده نکنید.

WEP 64: این استاندارد قدیمی و غیرقابل‌اعتماد است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده نشود.

WEP 128: این استاندارد دقیقاً همان WEP 64 است منتها فقط کلید رمزنگاری آن دو برابر شده است. به همین دلیل این استاندارد هم امنیت خوبی را ارائه نمی‌دهد پس آن را هم فراموش کنید.

(WPA-PSK(TKIP: اگرچه این روش رمزنگاری نسبت به دو نمونه قبلی امن‌تر است اما به دلیل استفاده از پروتکا ناامن TPIK، باز هم استفاده از آن پیشنهاد نمی‌شود.

(WPA-PSK(AES: این روش رمزنگاری مشابه استاندارد قبلی است اما با این تفاوت که از رمزنگاری AES که بسیار قوی‌تر است بهره می‌برد، پس امنیت آن بهتر از موارد بالاست؛ اما مسئله اینجاست که دستگاهی که از رمزنگاری AES پشتیبانی می‌کند قابلیت پشتیبانی از استانداردهای بهتری را دارد بنابراین باز هم پیشنهاد می‌کنیم از این استاندارد استفاده نکنید.

(WPA2-PSK (TKIP: این مدل تلفیقی از استاندارد جدید WPA2 با رمزنگاری قدیمی TPIK است به همین دلیل امنیت بالایی را فراهم نمی‌کند؛ بنابراین تنها در صورتی از این استاندارد استفاده کنید که دستگاه شما از استاندارد بعدی که خواهیم گفت پشتیبانی نکند.

(WPA2-PSK (AES: این گزینه امن‌ترین حالت ممکن است زیرا هم از آخرین استاندارد رمزنگاری وای فای، یعنی WPA2 استفاده می‌کند و هم از آخرین پروتکل رمزنگاری یعنیAES. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که برای حفظ هر چه بیشتر امنیت وای فای، حتماً از این گزینه استفاده کنید.

(WPAWPA2-PSK (TKIP/AES: این روش رمزنگاری تلفیقی از دو استاندارد قدیمی WPA و جدید WPA2 و ترکیبی از دو پروتکل ناامن TKIP و امن AES است. در برخی دستگاه‌ها حتی در خود مودم هم پیشنهاد شده است که از این گزینه استفاده شود زیرا بیشترین امنیت ممکن را فراهم می‌آورد و به دلیل استفاده از هر دو استاندارد و پروتکل، با همه‌ی دستگاه‌ها، حتی دستگاه‌های قدیمی هماهنگی دارد؛ اما با همه‌ی این مزایا این روش یک مشکل هم دارد، هکرها می‌توانند با استفاده از استاندارد قدیمی و ضعیف WPA به همراه پروتکل ناامن TPIK به شبکه شما نفوذ کنند.

در ضمن هنگام انتخاب روش رمزنگاری، به تأثیر مدل انتخابی بر سرعت وای فای هم توجه کنید. در دستگاه‌هایی که از استاندارد وای فای 802.11n یا بالاتر استفاده می‌کنند، استاندارد WPA و پروتکل TPIK می‌توانند سرعت شبکه شما را به 54 مگابیت بر ثانیه برساند در صورتی که در همین دستگاه با استفاده از استاندارد WPA2 و پروتکل AES، سرعت شبکه می‌تواند به 300 مگابیت بر ثانیه هم برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد