کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

شما نظر دهید: بهترین برنامه برای جایگزینی تلگرام در صورت فیلتر شدن دائمی آن چیست؟

عصر دیروز خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر این منتشر شد که استفاده از اپلیکیشن تلگرام از طریق اپراتورهای موبایلی همراه اول، ایرانسل و رایتل مسدود خواهد شد. در حالی که کاربران در حال انتشار این خبر بودند و از گوشه و کنار اخبار متفاوتی درباره دسترسی و عدم دسترسی به تلگرام شنیده می شد، اپراتورهای اینترنت ثابت ADSL نیز رفته رفته اقدام به مسدود کردن دسترسی کاربران به این برنامه در نسخه های مختلف موبایل و دسکتاپ کردند. ساعاتی بعد خبر رسید تلگرام رسما با دستور مقامات امنیتی و به منظور حفظ آرامش شهروندان فیلتر شده است و مسدود شدن دسترسی کاربران به آن موقت خواهد بود.

با این حال امروز خبرگزاری ایلنا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد احتمالا فیلترینگ تلگرام دائمی خواهد بود و خبری از رفع مسدودیت آن برای کاربران نیست. این خبر با توجه به گزارش شب گذشته صدا و سیما که از اخبار ساعت 21 پخش شد و در آن اعلام شد فیلتر کردن تلگرام امری ضروری است و با وجود دیرهنگام اتفاق اتفادن آن در نهایت به نفع مردم خواهد بود تا حدودی قابل باور به نظر می رسید اما وزیر ارتباطات در پیامی که در حساب کاربری وی در توییتر منتشر شد اعلام کرد "خبرهای مربوط به فیلتر شدن دائمی شبکه های اجتماعی غیر واقعی و کذب بوده و به نظر می رسد با هدف ایجاد نارضایتی اجتماعی منتشر می شوند". با کنار هم گذاشتن همه این قطعات به نظر می رسد هنوز نمی توان به طور قطعی درباره فیلتر شدن دائمی یا رفع فیلتر نظر داد. در همین راستا بسیاری از وب سایت ها به معرفی اپلیکیشن های جایگزین برای تلگرام پرداخته اند. در این بین نام تعداد زیادی از اپلیکیشن های خارجی و پیام رسان ها داخلی دیده می شود و هر کدام از وب سایت ها با توجه به موقعیت خود تعدادی از آنها را به کاربران توصیه می کنند.

اما نظر شما چیست؟ به نظر شما در صورت دائمی بودن فیلترینگ تلگرام، بهترین اپلیکیشن پیام رسان برای جایگزینی آن چیست؟ آیا شما همانند چند سال قبل که با فیلتر شدن وایبر کوچ عمومی به سمت تلگرام آغاز شد به یک اپلیکیشن دیگر نقل مکان خواهید کرد یا انتخاب شما پیام رسان های متعدد داخلی خواهد بود که دارای ویژگی هایی مشابه تلگرام هستند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد