کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

ده ویژگی کلیدی در iOS 11


شب گذشته کمپانی اپل یکی از طولانی ترین کنفرانس های خود را در قالب همایش توسعه دهندگان WWDC 2017 برگزار کرد. عمده توجهات در این برنامه به بروزرسانی های سخت افزاری محصولات فعلی و همچنین معرفی سه محصول جدید خانواده اپل یعنی آی مک پرو، آیپد 10.5 اینچی و دستیار صوتی هوشمند اختصاص داشت. اما به غیر از این موارد، در بخش نرم افزاری نیز شاهد تغییراتی از سوی اپل بودیم. نسخه چهارم WatchOS، نسخه جدید سیستم عامل mac با نام High Sierra و نسخه یازدهم از پلتفرم iOS از جمله این موارد بودند. اما iOS 11 چه تغییراتی را برای کاربران اپل با خود به همراه داشته است؟

تایپ به کمک سیری

دستیار صوتی اپل با اینکه شاید از اصلی ترین رقیب خود (دستیار هوشمند گوگل) کمی کندتر توسعه پیدا می کند اما در iOS 11 شاهد بروزرسانی هایی بوده است. از جمله این موارد می توان به قابلیت تایپ در iOS به کمک سیری اشاره کرد. این ویژگی قبلا در سیستم عامل اندروید عرضه شده بود.

یک دستیار هوشمندتر

همان طور که اشاره شد سیری به تدریج توانایی های بیشتری کسب خواهد کرد تا به حقیقت یک دستیار صوتی هوشمند نزدیک تر شود. از جمله امکانات جدید سیری می توان به اضافه شدن صدای مردانه، نتایج چندگانه برای جست و جوها، ارائه سوال های احتمالی پس از پاسخ دادن به یک سوال، پیشنهاد موضوعات با توجه به جست و جوها و پرسش های کاربران و همچنین گسترش قابلیت استفاده از آن در نرم افزارهای ثالث اشاره کرد.

 

www.netmork.com

 


لینک کانال تلگرام نتمارک: کلیک کنید

 

هر آنگونه که مایل هستید با ما در ارتباط باشید.

 

"ما همیشه پاسخگوی شما هستیم"

 

تلفن  تماس :              66371224(9821+)        یا          26100584(9821+)

 

فکس:                                      26100574(9821+)


 


تغییر در صفحه قفل

در iOS 11 صفحه قفل و بخش نوتیفیکیشن ها با یکدیگر ترکیب شده و حالتی حرفه ای تر پیدا کرده اند. حالا کاربران می توانند در صفحه قفل به تمامی نوتیفیکیشن های خود دسترسی داشته و با حرکت به چپ و راست در این صفحه، ویجت های مورد استفاده خود و همچنین برنامه دوربین را مشاهده کنند.

پشتیبانی از کدهای QR

کدهای QR در آمریکا به اندازه سایر نقاط جهان محبوبیت ندارند و به همین دلیل اپل هم از پشتیبانی کردن از آنها خودداری می کرده است. اما در نهایت آنها تصمیم گرفتند در iOS 11، امکان اسکن کدهای QR را در برنامه دوربین گوشی ها و تبلت های خود قرار دهند تا به این ترتیب کاربران نیازی به نصب نرم افزارهای ثالث برای انجام این کار نداشته باشند.

حالت کار کردن با یک دست

تقریبا اکثر کاربران گوشی های رده بالای اندرویدی از قابلیتی به نام one handed operation در گوشی های خود بهره می برند. در این حالت به دلیل ابعاد بزرگ نمایشگر و در دسترس نبودن بخش های بالایی آن، کاربر می تواند صفحه نمایش گوشی ها فشرده کرده و آن را به گونه ای تنظیم کند که همه بخش های آن در دسترس انگشتان یک دست باشند. اپل در iOS 11 این قابلیت را در کیبوردهای خود و البته در برنامه iMessage لحاظ کرده است. به نظر می رسد به کمک این ویژگی کاربران قادر به تغییر ابعاد کیبورد و همچنین تغییر موقعیت آن برای راحتی بیشتر باشند.

ضبط محتوای نمایشگر

اولین بار سامسونگ بود که در گوشی های سری گلکسی خود امکان ضبط بخشی از نمایشگر به صورت gif را در اختیار کاربران قرار داد. اپل نیز از این ایده استقبال کرده و آن را وارد پلتفرم iOS کرده است. هنوز توضیحاتی درباره عملکرد این ویژگی در iOS 11 منتشر نشده اما به نظر می رسد با قابلیتی مشابه گوشی های سامسونگ سر و کار داشته باشیم.

بروزرسانی اسکرین شات

در حالی که امکان گرفتن اسکرین شات در نسخه های قبلی iOS به کمک کلیدهای فیزیکی وجود داشت، آنها قصد دارند امکانات بیشتری را در iOS 11 در اختیار کاربران خود قرار دهند. در حال حاضر تقریبا تمامی رقبای اندرویدی به کاربران اجازه می دهند بلافاصله پس از گرفتن اسکرین شات بر روی آن طراحی کرده و متن مورد نظر خود را بر روی عکس یادداشت کنند. این ویژگی از این پس در اختیار کاربران اپل نیز خواهد بود.

تاچ سه بعدی برای تغییر تب ها در سافاری

iOS یکی از آخرین سنگرهای فتح نشده کروم است و اپل برای تقویت سافاری قصد دارد ویژگی های بیشتری را به مرورگر خود اضافه کند. از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت تغییر و حرکت کردن بین تب های باز در مرورگر به کمک تاچ سه بعدی اشاره کرد. با این حال مشخص نیست آیا کاربران می توانند این عملکرد را قبول کنند یا همچنان سیستم تغییر تب ها در کروم برای آنها ساده تر و کاربردی تر خواهد بود.

یکپارچه سازی بیشتر 3D Touch

این ویژگی اپل به سرعت توسط اندرویدی ها به گونه ای متفاوت مورد استفاده قرار گرفت. در حالی که اپل برای تجهیز دستگاه های خود به تاچ سه بعدی از یک سخت افزار اختصاصی بهره می برد، اندرویدی ها ویژگی های مشابهی را به کمک امکانات نرم افزاری در اختیار کاربران قرار دادند و به سرعت نیز به تجهیز آن پرداختند. اپل قصد دارد تاچ سه بعدی را به گونه ای گسترده تر در iOS 11 نهادینه کند و حالا بخش های مختلفی از منوهای داخلی برنامه های اختصاصی این شرکت نظیر iMessage نیز از این ویژگی استفاده خواهند کرد.

تغییرات گسترده در آیپد

شاید بتوان گفت گسترده ترین تغییرات iOS 11 به آیپدها اختصاص دارد. از این پس داک برنامه ها فضای بیشتری برای نمایش آیکون ها خواهد داشت و می توان با کشیدن یک آیکون به سمت بالا از داک، آن را اجرا نمود. در قسمت app-switch کاربران می توانند از قابلیت drag & drop استفاده کنند و برای مثال آدرسی از سافاری را به دفترچه یادداشت خود کشیده و در آن ذخیره کنند. همچنین برنامه جدیدی با نام Files معرفی شده که در واقع شبیه File Manager در گوشی های اندرویدی (البته به همان سبک اپل) عمل می کند و در آن می توان به تمامی فایل ها و پوشه های آیپد دسترسی داشت.

به جز این موارد امکانات دیگری نیز در iOS 11 عرضه خواهند شد که از جمله می توان به پشتیبانی بهتر از زبان های غیر انگلیسی، اضافه شدن صفحه کلید کاملا فارسی، بهینه سازی بخش مدیریت رمز های عبور و پشتیبانی Face Time از تصاویر زنده اپل اشاره کرد. با عرضه نسخه های اولیه از iOS 11 می توان بررسی دقیق تری بر روی امکانات عرضه شده و کارایی آنها برای کاربران داشت. با این وجود به نظر می رسد رویکرد اپل برای بهینه تر کردن و افزایش امکانات در پلتفرم خود شدت بیشتری گرفته و کاربران می توانند به کم شدن فاصله سهولت کاربری با سیستم عامل اندروید در آینده ای نزدیک امیدوار باشند

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد