کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

خطرناک ترین شبکه اجتماعی برای سلامت روان جوانان کدام است؟

اینستاگرام، خطرناک ترین شبکه اجتماعی برای سلامت روانی جوانان به حساب می آید.

 یکی از موضوعات مورد بحث در خصوص شبکه های اجتماعی مختلف، تاثیر آن ها در زندگی و سلامت روانی انسان هاست. اکنون نتایج یک مطالعه که به تازگی در انگلستان انجام شده نشان می دهد که اینستاگرام، خطرناک ترین شبکه اجتماعی برای سلامت روانی جوانان به حساب می آید.

در گزارشی که انجمن سلطنتی بهداشت عمومی در انگستان آن را منتشر کرده، پس از اینستاگرام، نام اسنپ چت به چشم می خورد.

فومو (FOMO) که در واقع سندرم ترس از دست دادن است، دلهره شدید و فراگیری است که به موجب آن برای نمونه زمانی که فرد در جایی است که نمی تواند آنلاین باشد احساس ناخوشایندی در او پدیدار می شود. فرد احساس می کند که دیگران از بودن و حضور در یک فعالیت مجازی لذت و یا یک تجربه بی‌ نظیر داشته اند اما او از آن بی نصیب و بی ‌اطلاع مانده ‌است و همین منجر به ناراحتی روانی او می شود. اگرچه نام  فومو در لیست مربوط به اختلالات روانی در انجمن روانپزشکی آمریکا به ثبت نرسیده، اما بر طبق نتایج مطالعه اخیر، کاربرانی که بیش از دو ساعت در روز در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند، بیشتر از سایرین دچار بیماری های روانی و علائم و نشانه های اضطراب و افسردگی می شوند.

در واقع آنچه مطالعه اخیر به ما اعلام می کند این است که مشاهده عکس های بیشماری از دوستان و آشنایان در حال تفریح و خوشگذرانی، موجب فعال شدن حس "مقایسه و نا امیدی" در اکثر کاربران شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد