کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

شبیه‌سازی دیجیتالی نوشیدنی لیموناد و ارسال رنگ و طعم آن از طریق اینترنت

آیا تاکنون تصویر یک نوشیدنی به ظاهر زیبا و خوشمزه را در سطح اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی دیده و با خود اندیشیده‌اید که طعم و مزه آن چگونه است؟ محققان در جدیدترین اقدام خود موفق به طراحی نوعی مکانیسم گشته‌اند که با استفاده از آن قابلیت ارسال خواص ظاهری و مزه یک نوشیدنی لیموناد از طریق اینترنت و به‌صورت مجازی فراهم آورده شده است. تیم مسئول طراحی و توسعه روش نامبرده در ابتدا با استفاده از حسگرهای تقلید رنگ و ترشایی به خصوص مشخصه‌های نوشیدنی مذکور را ایجاد و سپس با ارسال مقادیر مربوطه به یک لیوان پر از آب موفق به شبیه‌سازی رنگ آن با استفاده از چراغ‌های LED و سپس تولید مجدد طعم ترش نوشیدنی با تمسک به الکترودهای ویژه جهت تحریک جوانه‌های چشایی زبان فرد گشته‌اند.

روش توسعه یافته اگرچه بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد، اما نتایج خروجی فعلی آن مسلماً با شرایط جهان واقعی متفاوت است. افراد مسئول آزمایش نوشیدنی باز تولید گشته دریافته‌اند که میزان ترشی نمونه لیموناد دیجیتالی فوق در مقایسه با نوشیدنی حقیقی کمتر بوده و علاوه بر آن شبیه‌سازی سوژه‌ای همانند لیموناد به دلیل سادگی و عدم برخورداری از ترکیبات فراوان ایده آل به نظر می‌رسد، اما تقلید نمونه نوشیدنی‌های دیگر مطمئناً چالش‌های فراوانی‌تری را به دنبال دارد.

روش ابداعی و خلاقانه معرفی گشته همچنان در مراحل آزمایش به سر برده و فاصله زیادی را تا پیاده‌سازی نهایی به دنبال دارد، اما حقیقت عملی بودن آن با توجه به فناوری‌های حال حاضر به تنهایی قابل توجه می‌باشد. تصور کنید که در یک روز گرم تابستان در منزل خود نشسته و ناگهان هوس یک نوشیدنی خنک می‌کنید، آیا دستیابی به نوشیدنی مورد نظر بدون نیاز به خروج از خانه و تنها با استفاده از شبکه اینترنت خارق‌العاده نیست؟ علاوه بر آن شبیه‌سازی دیجیتالی دیگر مشخصه‌های یک نوشیدنی واقعی نظیر رایحه و بوی آن و تقلید نمونه‌های پیچیده‌تر از یک لیموناد از جمله دیگر اهداف آتیه محققان و دانشمندان به شمار می‌رود که بدون شک چشم‌انداز جذابی را با خود به همراه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد