X
تبلیغات
کالج کارآفرینی تیوان
 
کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584
مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت
آخرین مطالب
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • تعداد بازدیدکنندگان: 395659

پس از اعلام نرخ های جدید تعرفه اینترنت، یکی از سوالات مهمی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده بود، تفاوت در نظر گرفته شده برای ترافیک داخلی و ترافیک بین المللی در این سیستم تعرفه جدید بود. در واقع تصمیم گیری ها به گونه ای بوده است که مصرف ترافیک خارجی هزینه ای بیشتر از مصرف ترافیک داخلی برای کاربران داشته است. حالا خبر می رسد که وزارت ارتباطات فرصت شش ماهه ای را برای شرکت های ارائه دهنده اینترنت در نظر گرفته تا فرآیند تفکیک اینترنت داخلی و خارجی را اجرایی کنند.

طبقه اطلاعیه وزارت ارتباطات، به همه شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنتی 6 ماه و تا اول بهمن ماه سال جاری فرصت داده شده تا شرایط را برای تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین المللی فراهم کنند. همچنین در توضیحات آمده است که در صورت عدم موقفیت به اجرای این طرح، شرکت ها می بایست حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی بر اساس قانون جدید را به سقف حجم ترافیک بین المللی مجاز کاربران اضافه کنند.


همان طور که در جدول فوق نیز مشاهده می کنید، کاربران دیگر قادر به خرید اینترنت نامحدود نخواهند بود و سرویس های آنها به صورت سرویس بدون حجم تغییر نام پیدا کرده است. سرویس بدون حجم در واقع شکل دیگری از اینترنت حجمی است که در حال حاضر نیز به کاربران ارائه می شود. برای مثال در قانون جدید در صورتی که کاربران نرخ 1024 کیلوبیت بر ثانیه را از شرکت ها خریداری کنند خواهند توانست تا 20 گیگابایت از ترافیک داخلی یا 10 گیگابایت ترافیک بین المللی استفاده کنند و پس از پایان این سهمیه آنها می بایست نسبت به خرید اینترنت به صورت آزاد اقدام کنند. به نظر می رسد کاربران ایرانی اینترنت روزهای بسیار سختی را در آینده ای نزدیک در پیش خواهند داشت.



0       نظرات
پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1395 :: 01:53 ب.ظ
آرش

 

نصب و نگهداری شبکه های کامپیوتری

 

استفاده از شبکه های کامپیوتری در سالهای اخیر رشدی فزاینده داشته و به موازات آن سازمان ها و موسسات متعددی اقدام به برپا سازی شبکه نموده اند. هر شبکه کامپیوتری می بایست با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان، طراحی و در ادامه پیاده سازی گردد. شبکه های کامپیوتری زیرساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان فراهم می نمایند. بدیهی است در صورتی که زیرساخت فوق به درستی طراحی نشوند، در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده و می بایست هزینه های زیادی به منظور نگهداری و تطبیق آن با خواسته های مورد نیاز، صرف گردد. یکی از علل اصلی در بروز این چنین مشکلاتی، به طراحی شبکه پس از پیاده سازی آن برمی گردد.

 

برپا سازی هر شبکه کامپیوتری تابع مجموعه سیاست هائی است که با استناد به آنان در ابتدا طراحی منطقی شبکه و در ادامه طراحی فیزیکی، انجام خواهد شد. پس از اتمام مراحل طراحی، امکان پیاده سازی شبکه با توجه به استراتژی تدوین شده، فراهم می گردد.

در زمان طراحی یک شبکه، سوالات متعددی مطرح می گردد:

برای طراحی یک شبکه از کجا می بایست شروع کرد؟

چه پارامتر هائی را می بایست در نظر گرفت؟

هدف از برپا سازی یک شبکه چیست؟

انتطار کاربران از یک شبکه چیست؟

آیا شبکه موجود ارتقاء می یابد و یا یک شبکه از ابتدا طراحی می گردد؟

چه سرویس ها و خدماتی بر روی شبکه ارائه خواهد شد؟

و

 

سوالات فوق، صرفا” نمونه هائی در این زمینه بوده که می بایست پاسخ آنها متناسب با واقعیت های موجود در هر سازمان، مشخص گردد.

پیش از طراحی فیزیکی شبکه، می بایست در ابتدا و بر اساس یک فرآیند مشخص، خواسته ها شناسائی و آنالیز گردند. چرا قصد ایجاد شبکه را داریم و این شبکه می بایست چه سرویس ها و خدماتی را ارائه نماید ؟ به چه منابعی نیار می باشد ؟ برای تامین سرویس ها و خدمات مورد نظر اکثریت کاربران، چه اقداماتی می بایست انجام داد ؟ در ادامه می بایست به مواردی همچون پروتکل مورد نظر برای استفاده در شبکه،  سرعت شبکه و از همه مهم تر، مسائل امنیتی شبکه پرداخته شود. هر یک از مسائل فوق، تاثیر خاص خود را در طراحی منطقی یک شبکه به دنبال خواهند داشت. یکی دیگر از پارامترهائی که معمولا” از طرف مدیریت سازمان دنبال و به آن اهمیت داده می شود، هزینه نهائی برپا سازی شبکه است. بنابراین لازم است در زمان طراحی منطقی شبکه به بودجه در نظر گرفته شده نیز توجه نمود.

 

اهم فعالیتهای واحد مهندسی شبکه  نتمارک به شرح زیر است :

 

 

 

خدمات مشاوره شبکه :

 

مشاوره در طراحی و پیاده سازی شبکه های LAN , WAN , Wireless

مشاوره در تهیه سند راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطلات ( IT and ICT Master Plan )

مشاوره در طراحی استراتژی پشتیبان گیری و برگرداندن اطلاعات

مشاوره در نصب و راه ندازی آنتی ویروس های تحت شبکه

مشاوره در باز سازی شبکه های LAN , WAN , Wireless

مشاوره در خرید تجهیزات تخصصی شبکه

 

خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه :

 

ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از سخت افزار Client ها

ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات Passive شبکه شامل کابل ، داکت و

ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات سوئیچ و روتر

ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات اتاق سرور شامل رک ، سرور ، UPS و

ارائه سرویس دوره ای جهت تجهیزات اتاق سرور

ارائه سرویس دوره ای ماهانه به تمام Clientها

مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

نگهداری سخت‌افزارها و تجهیزات شبکه

کنترل دائمی سخت افزارها و نرم افزار ها برای کاهش بروز مشکلات و کوتاه کردن زمان حل مشکل.

توسعه و راه اندازی تجهیزات شبکه

به روز رسانی شبکه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری .

بررسی وضعیت و توسعه شبکه از نقطه نظر ارتباط با اینترنت.

ارائه خدمات مشاوره ای.

تهیه مشخصات کامل سیستم ها ، سوئیچ ها ، روترها و ارائه شناسنامه تجهیزات

ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از سرویس های نصب و راه اندازی شده

ارائه خدمات برنامه زمان بندی و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و تعیین زمان بر گرداندن نسخه پشتیبان

کنترل ترافیک شبکه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی کنترل ترافیک

کنترل و Monitoring سرویس های نصب شده بروی سرور و تهیه گزارش روزانه از صحت عملکرد سیستم

ارائه خدمات کابل کشی و داکت کشی و ایجاد نود های جدید در شبکه

نگهداری تجهیزات ارتباطی WAN

کنترل داکت ها – کابل ها و مسیرهای شبکه و رفع عیوب آن

ارائه سرویس دوره ای جهت تجهیزات اکتیو و پسیو

تهیه نقشه کابل کشی شبکه

• Update کردن ویندوز تمام Client ها و سرورها با استفاده از سرویس WSUS

 

خدمات نصب و راه اندازی شبکه :

 

طراحی و پیاده سازی شبکه های LAN,WAN

طراحی پلان های مدیریت متمرکز شبکه تحت پلاتفرم های مایکروسافت و لینوکس

نصب و پیکربندی انواع تجهیزات Active و Passive شبکه

پیاده سازی سیستم های مانیتورینگ و کنترل پهنای باند

نصب و راه اندازی Update server جهت به روز رسانی سیستم عامل رایانه ها

طراحی و پیاده سازی امنــیـت شـــبکه

نصب و راه اندازی شبکه های وایرلس

نصب ، راه اندازی ونگهداری و راهبری آنتی ویروس تحت شبکه

نصب و راه اندازی ISA Server

نصب و راه اندازی Cache Server

نصب و راه اندازی Mail Server

نصب و راه اندازی FTP and Web Server

نصب و راه اندازی VPN Server

نصب و راه اندازی و Config تمام روتر و سوئیچ های سیسکو و میکروتیک



 




هر آنگونه که مایل هستید با ما در ارتباط باشید.

"ما همیشه پاسخگوی شما هستیم"

 

 

تلفن تماس:

021-26100584 ( ده خط همزمان)

کارشناس پشتیبانی :

 

09125149569

 

 

 



 

 

  



0       نظرات
پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1395 :: 12:48 ق.ظ
آرش

پس از فاش شدن اطلاعاتی از پلی استیشن جدید و معرفی کنسول بعدی مایکروسافت در E3 2016 بود که بازار اخبار و گمانه زنی در مورد مقایسات و برتری‌های احتمالی هر یک داغ شد. اما معیار پر تکرار ترافلاپس در این میان چیست و چه نقشی دارد؟

 

مدت‌ها پیش از این وقتی که اولین مشخصات پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به بیرون درز کرد، در یک مقایسه‌ی کلی تفاوت بارزی میان راندمان گرافیکی این دو کنسول محرز و برجسته شد. کنسول مایکروسافت –دست کم در ابتدا و قبل از بهینه سازی‌های نهایی دارای ۱.۲۳ تِرافِلاپس (Teraflops) توان پردازشگر گرافیکی بود، در حالی که ماشین سونی با ۱.۸۴ ترافلاپس به میزان قابل توجهی جلوتر قرار داشت. دستِ کم  روی کاغذ این تفاوت بسیار فاحش و با فاصله دیده می‌شد. با این اوصاف حتی قبل از این که اصلا کنسولی به فروش رسیده باشد، مایکروسافت به نظر به دردسر افتاده بود. آمار و ارقام ابتدایی برآورد می‌کردند که پلی‌استیشن 4 به میزان ۵۰ درصد توان گرافیکی بیشتری نسبت به ایکس‌باکس وان دارد، یک معیار فوق العاده مهم برای گیمرها که مشتاق هستند تا ببینند نسل بعدی کنسول‌ها قوی‌ترین سخت افزار ممکن را عرضه می‌کنند.

 

حالا به نظر می‌رسد که جایگاه برخورداری از مشخصات برتر با رونمایی از محصولات بعدی دچار دگرگونی شده است. پلی استیشن 4K Neo فعلا به صورت غیر رسمی ۴.۲ ترافلاپس توان دارد، در حالی که Project Scorpio، کنسول بعدی مایکروسافت آن را به حدود ۶ ترافلاپس ارتقا داده است، ارتقایی که نشانگرِ ۴۳ درصد برتری است. البته تمام این پیشرفت‌ها فوق العاده و خوشحال کننده هستند، اما سوال این است که ترافلاپس چیست و تا چه حدی این تفاوت فاحش میان مشخصاتِ کنسول‌ها نشان دهنده‌ی تفاوت راندمان واقعی و سرانجام تفاوت تجربه در گیم پلی بازی‌های هر یک از این کنسول‌ها خواهد بود؟

 

در سطح پایه، یک ‘فلاپ’  یک عملیات اعشاری و واحد بنیادی توان محاسباتی است. وقتی که این معیار به فناوری گرافیکی AMD در قلب کنسولِ مایکروسافت و سونی اِعمال می‌شود، محاسبه بسیار ساده به نظر می‌رسد. می‌توانید تعداد هسته‌های سایه زن یا پردازشگرهای گرافیکی را در فرکانسِ کاری یا کلاکِ GPU ضرب کنید. در سخت افزارِ AMD در هر CU (مخفف Compute Unit) تعداد ۶۴ واحد سایه زن تعبیه شده است و با این حساب کنسول مایکروسافت که ۱۲ واحد CU دارد باید تعداد کلِ ۷۶۸ هسته‌ی سایه زن و کنسول سونی که ۱۸ واحد CU دارد باید ۱۱۵۲ سایه زن را داشته باشد. فرکانس کاری این دو کنسول نیز به ترتیب ۸۵۳ و ۸۰۰ مگاهرتز هستند.



0       نظرات
چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1395 :: 11:59 ب.ظ
آرش
   1      2       3       4       5    >>