کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

کامپیوتر و شبکه آموزش مشاوره, نصب و پشتیبانی شبکه تلفن:26100584

مشاوره اجرا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری -دوربین مداربسته-سانترال -ویپ-راهکارهای جامع امنیت

زنگ خطر برای رایانه‌های ادارات دولتی


امروز که کامپیوتر خودتان را روشن کنید، ویندوز xp دیگر وجود ندارد. «پایان زندگی» xp عنوانی است که خود شرکت مایکروسافت برای از رده خارج کردن این سیستم عامل محبوب انتخاب کرده است. امروز که عمر 12 ساله این ویندوز به پایان رسید، در واقع کل جامعه اینترنت در معرض خطر قرار می گیرند و هکرها به راحتی می تواند با حمله به دستگاه های مبتنی بر ویندوز XP آنها را تحت کنترل قرار دهند. براساس گزارش مایکروسافت دیگر از این ویندوز از رده خارج شده، هیچ گونه پشتیبانی امنیتی نخواهد شد و این نخستین زنگ خطر برای ادارات دولتی کشورهایی است که همچنان از xp استفاده می کنند.




WWW.netmork.COM


هر آنگونه که مایل هستید با ما در ارتباط باشید.

"ما همیشه پاسخگوی شما هستیم"


تلفن  تماس :              66371224(9821+)        یا          26100584(9821+)


فکس:                                      26100574(9821+)


شماره پیامک:  30002853122118


بقیه مقاله در ادامه مطلب


 

 از جمله مهم ترین مشکلاتی که به وجود خواهد آمد روی چهار محور است، ابتدا باید گفت که مایکروسافت حتی دو سال بیشتر از شرایط عادی از این ویندوز حمایت کرده و پس از 12 سال امروز تمامی حمایت ها و پشتیبانی های خود را برای این ویندوز از کار انداخته است. این چهار محور شامل: امنیت، شرکت های طراحی نرم افزار، درایورهای سخت افزاری و طراحان خود برنامه های xp می شود.»براساس اعلام مایکروسافت درباره میزان استفاده ایرانیان از ویندوزxp، در ایران کاربران زیادی از ویندوز XP استفاده می کنند و می توان گفت بیشتر ادارات دولتی از ویندوز XP دارند، با توجه به رعایت نشدن قانون کپی رایت در ایران بالای 90 درصد از افرادی که ویندوز XP استفاده می کنند ویندوز خود را به روز رسانی نمی کنند.
    
    چند درصد مردم جهان همچنان xp دارند؟

در واقع با رسیدن به موعد خاموشی چراغXP از سوی مایکروسافت، از امروز کامپیوتر هایی که همچنان در حال اجرای ویندوز XP هستند با روزهای تاریکی مواجه خواهند شد. مایکروسافت طی ماه های گذشته بارها تلاش کرد تا با تشویق کاربران و اطلاع رسانی درباره خطرات استفاده از XPبعد از زمان اعلام شده کاربران را برای به روز رسانی ماشین آلات خود با سیستم عامل امن تر و جدید تر ترغیب کند. اما با وجود این تلاش ها همچنان اعلام می شود که بین 20 تا 30 درصد از رایانه های جهان هنوز مبتنی بر ویندوز XP هستند: البته درصد زیادی از کامپیوتر هایی که در عملیات کلیدی و کسب وکارها استفاده می شوند، از جمله در دفاتر پلیس، بانک ها و 95 درصد از دستگاه های خودپرداز مبتنی بر این سیستم عامل هستند.

زارع، کارشناس آی تی در ادامه گفت: درباره بحث امنیتی می توان گفت که هیچ گونه آپدیت امنیتی انجام نخواهد شد و حتی به روزرسانی برای ویروس های شناخته شده توسط مایکروسافت هم ارائه نمی شود، بعضی از ویروس ها را خود مایکروسافت شناسایی می کند و سپس با آپدیت های خاص آنها را از بین می برد که دیگر از امروز این امکان وجود ندارد. اما به راحتی از امروز ویروس ها می توانند به سیستم عامل هایی که همچنان آپدیت نشده باشند حمله کنند.
    
 Xp همچنان برای کاربران محبوب است

دیلی تلگراف در نظر سنجی اعلام کرده که ویندوز 7 xp و درمیان کاربران مایکروسافت از ارزش بیشتری برخوردار است و آنها به هیچ وجه به سمت ویندوز 8نخواهند رفت، که این مساله مشکلات زیادی برای کاربرانی که همچنان از ویندوز xp استفاده می کنند،

به وجود می آورد. براساس گزارش دیلی تلگراف، کاربران هشدار می دهند که مایکروسافت در فروش سیستم عامل جدیدش با مشکلات جدی روبه رو خواهد شد. به خاطر اینکه این شرکت قصد دارد بهترین های دو دنیای موبایل و کامپیوترهای رومیزی را با هم و در قالب یک سیستم عامل ارائه کند و سلیقه مخاطب در نظر نگرفته شده است. این نظر سنجی پیش بینی می کند در سال 2014 از هر ده کاربر ویندوز 7 فقط یک نفر به ویندوز جدید مهاجرت کند.

زارع به دیگر محورهای خطرناک برای کاربرانی که هنوز از ویندوز xp استفاده می کنند، اشاره کرد و گفت: «مورد دیگر این است که مایکروسافت به تمام شرکت های نرم افزاری که برای سیستم عامل ها برنامه طراحی می کنند، دستور می دهد تا دیگر برنامه یی را برای xp طراحی و پشتیبانی نکنند، مورد سوم، درایورهای سخت افزاری هستند که دیگر به هیچ وجه برای ویندوز XP ارائه نمی شوند، در واقع شما حتی اگر یک پرینتر خریداری کنید و بخواهید درایور آن را روی سیستم خود که این ویندوز را دارد نصب کنید از امروز این کار امکان پذیر نیست. اما چهارمین مساله به خود شرکت و طراحان مایکروسافت باز می گردد، از امروز برنامه هایی که خود مایکروسافت برای این ویندوز طراحی کرده است هم به روز رسانی نمی شود و حتی اشکالات این برنامه ها هم برطرف نمی شود.»

 سخنگوی شرکت مایکروسافت، در وبلاگش نوشت که ویندوز XP و Office 2003 در تاریخ 8 آوریل 2014 از سیستم پشتیبانی مایکروسافت خارج می شوند و در آن تاریخ کمپانی هر گونه خرید و فروش به روز رسانی های امنیتی برای XP و Office 2003 را متوقف خواهد کرد. فروش ویندوز XP از اکتبر 2001 آغاز شد در حالی که Office 2003 از اکتبر 2003 در کنار او جا گرفت. به گفته مدیر بازاریابی مایکروسافت، استلاچرنیاک ویندوز XP و Office 2003 در زمان خودشان بیشترین تقاضا را داشتند اما امروزه محیط فناوری دگرگون شده است. وقتی که مایکروسافت پلاگین XP را عرضه کرد متذکر شد که مدت انقضای این نرم افزار 12 سال و پنج ماه است که به عبارتی دو سال و نیم بیشتر از مدت معمول برای نرم افزارها و یک سال هم بیشتر از سلف خود، ویندوز NT است که به مدت 11 سال و پنج ماه پشتیبانی می شد. البته این نخستین بار نیست که مایکروسافت از کاربران XP خواسته است تا سیستم عامل و احتمالاکامپیوترشان را برای ابزارهای جدیدتر کنار بگذارند.
    
ادارات دولتی کدام کشورها در جهان xp را حفظ کردند؟

براساس گزارش روزنامه گاردین، دولت های انگلستان و هلند با پرداخت رقمی نزدیک به پنج و نیم میلیون پوند از مایکروسافت درخواست کرده اند که از امروز خدمات ویندوز xp را برای ادارات دولتی و نهادهای امنیتی شان قطع نکند. مایکروسافت هم در پاسخ به این درخواست به دولت های هلند و انگلستان یک سال فرصت داده تا سیستم های خود را ارتقا دهند و پس از 2015 این ویندوز برای آنها هم از کار خواهد افتاد. در ادامه این گزارش آمده است که در هلند حدود 40 هزار کامپیوتر و در انگلستان حدود 800 هزار کامپیوتر که وابسته به دولت و سیستم های امنیتی هستند، پشتیبانی خواهد شد. محمدرضا زارع، کارشناس آی تی، معتقد است که همچنان درصد زیادی از کاربران از ویندوز xp استفاده می کنند، او در ادامه درباره ادارات دولتی در ایران گفت: «بیشتر ادارات و بانک های ایران همچنان از xp استفاده می کنند.»
    
    سهم بالای ایران در استفاده از ویندوز xp

بررسی موسسه استارت کانتر نشان می دهد که Windows XP سهمی 53/18 درصدی از بازار جهانی را در اختیار دارد که با این سهم تبدیل به دومین سیستم عامل محبوب دنیا می شود. ویندوز ؟مایکروسافت نیز با سهمی 33/51 درصدی در صدر قرار دارد. سهم ویندوز ؟مایکروسافت در این بررسی حدود 54/7 درصد اعلام شده است. در ایران، 87/57 درصد از کاربران از سیستم عامل ویندوز ؟بهره می برند. سهم ویندوز ایکس پی 32/28 درصد است که بالاتر از سهم جهانی این نسخه از ویندوز است. سهم ویندوز ؟نیز 7/8 درصد است. در وب سایت مایکروسافت درباره این شمارش معکوس و دلیل به پایان رسیدن عمر ویندوز xp نوشته است: اگر کمپانی شما هم هنوز کامپیوترهای مدرن ندارد باید بگوییم شما از قافله عقب مانده اید. مایکروسافت با اشاره به داده هایی در همین زمینه مدعی شده است که ارتقای کامل سیستم عامل های یک شرکت تجاری چیزی در حدود 18 تا 32 ماه زمان می برد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد